اولتر از همه حضور شما را درهمايش بزرگ عدالتخواهي خيرمقدم مي گويم . ازتمامي همكارانم كه درتدوير اين گردهمايي بي مانند، شب و روز تلاش كرده اند و با يك قلب پرازعشق و وپر از صميميت و تعهد به وطن زحمت كشيده اند، سپاسگزاري مي نمايم.
برادر و خواهر! بسيج ملي پيام مااست و اين نام كدام حزب و كدام تنظيم نيست، بلكه حنجره اي كه تمام دردها و آروزها و مطالبات برحق مردم مارا فرياد مي كشد. من اينجا نيامده ام كه بگويم من برضد صلح وآشتي هستم،ولي من يكي ازحنجره ميليوني حوزه ضد ترورهستم. اين حوزه، حوزه مردمي وحوزه فراقومي است و حوزه سياسي و فرهنگي است.
پيام من به حكومت اين است كه بياييد مسير صلح را با قدرت و قوت و حمايت قوي مردمي به پيش ببريد، نه ازموقعيت ضعيف . چرا در برابر دشمن به تضرع والتماس افتاده ايد و مي دانيد كه آنان با وحشت و ترور به شما پاسخ مي دهند و آنها ثابت ساخته اند كه دشمن اين مملكت و دشمن مردم افغانستان و دشمن صلح و برادري در اين مملكت هستند و شما مي خواهيد سرنوشت سياسي اين مردم را با آن گروه خون آشام معامله كنيد و ما نمي گزاريم كه اين معامله صورت بگيرد. اين نظام خونبهاي ميليون ها شهيد، معلول و آواره اين كشور است و ماهرگز اجازه نمي دهيم كه يك كتله حريص كوچك بر مقدرات ما دوباره سيطره پيدا كند.
سرزمين سوخته ما، قتل وعام هاي مردم ما، تخريب آثار باستاني ما همه وهمه شاهدزنده بر قساوت و سبعيت اين گروه بي ريشه و خون آشامي است كه مي خواهند دوباره اين فجايع بر مردم ما تكرار شود و ما آمده ايم كه به معامله گري ((نه)) بگوييم و صراحتأ ابلاغ كنيم كه هيچ كسي حق ندارد كه بالاي سرنوشت ملت افغانستان و آرمان شهداي ما اقدام به معامله كند.
دولت افغانستان ! خودت به جزييات ميداني كه مشروعيتت يك مشروعيت نيم بند ا ست . اگر از طريق مطبوعات واگراز طريق نهاد هاي دموكراتيك و اگر مقاله نوشتم، به گفته هايم احترام نكردي، قسم به خون شهيد اين ملت و قسم به نعره تكبير اگر تو بازهم به صداي ما گوش ندادي و شرايط حوزه بزرگ عدالتخواهي راسرمشق راهكارت قرارندهي مابارديگر بسيج مي شويم و به خيابان ها مي ريزيم و خواسته هاي مشروع و مدني خودرا با اقدامات مدني، اما پرقدرت و توانمند دنبال مي كنيم.
برادران و خواهران! حكومت شما آن قدر ضعيف وناتوان است كه پاكستاني ها سند تسليمي او را به دستش ميدهد، او به مطبوعات حاضر مي شود و مي گويد كه پاكستاني ها اين بار شفاف تر صحبت كرد! پاكستان ازتروريست حمايت مي كند، نه ازتو ونه از صلح .
آيا اسامه بن لادن دركجا كشته شد؟ درخاك پاكستان و در فاصله نزديك به تاسيسات هسته اي پاكستان.
ما مخالف صلح و گفتگو نيستيم، ولي صلح با شرافت و با عزت مي خواهيم، صلحي مي خواهيم كه او خواسته مردم افغانستان است. ما ذليل نشده ايم كه صلح ذليلانه بخواهيم. شما جرگه تصنعي و سفارشي مي خواهيد كه مطالق اراده و سليقه شما راي بدهد ، ولي ما به جرگه قانوني احترام داريم، اماجرگه عنعنوي آن چناني را نمي خواهيم. بياييد به جاي اين همه مصرف، يك جرگه واقعأ مردمي تدوير كنيد و نظر مردم را براي روند جاري كشور بخواهيد كه مردم چه مي گويند و چه مي خواهند؟
حضارگرامي! درپايان مي خواهم بگويم كه القاعده و طالب درپاكستان هستند و پاكستاني ها ازگروه هاي تروريستي دست بردار نيستند و به طالب، برادرخطاب كردن جفاي بزرگ به حق ملت است و حوزه بزرگ عدالتخواهي، خواهان اصلاحات و عدالت درهمه سطوح از جمله درديدگاه و نظريات سياسي حكومت است تادست آوردهاي مردم و ارزش هاي مدني وملي قرباني خواسته هاي شخصي يك كتله كوچك نشود و افغانستان به يك صوبه ديگر پاكستان تبديل نگردد.
خبر...